Mereka yang ku hargai

Thursday, September 30, 2010

Malaysia harus memiliki serta membangunkan senjata perang ini

Secangkir Tinta Seluas Bicara ingin mengemukan idea......

Senjata apakah yang paling berkesan dimasa depan,yang mampu menewaskan musuh,serta merosakkan segala komunikasi serta kemudahan mereka.Malah mampu mengelakkan Korban nyawa yang tinggi.Jawapannya ialah EMP.
ikhsan google,cara letupan emp

EMP ialah Denyut Elektrik (Bahasa inggerisnya Electromagnetic Pulse) yang terhasil daripada tindakbalas letupan Nuklear atau peralatan Elektrik yang berkuasa.EMP mampu memusnahkan litar serta segala yang berkaitan mengenai mekatronik.Hasilnya,peralatan yang bernilai berjuta-juta dollar mampu dirosakkan dlmm sekelip mata.Walaupun begitu merbahaya,EMP tidak mendatangkan kesan kepada manusia.
ihsan google,contoh bom emp

Satu bom EMP mampu memusnahkan seluruh rangkaian Elektrik sebuah bandar.Radar tidak berfungsi,peralatan elektrik juga begitu,membuatkan kita mampu menang Tanpa menitikkan satitis darah pun sekiranya di  ancam.

Gambaran radius letupan emp

EMP boleh dihalang dengan menyalut wayar serta peralatan elektrik dengan penebat khas,namun kosnya teramat besar.Ini kerana ianya memerlukan tenaga pakar yang banyak untuk memasangnya,peralatan itu harus dibuka dan dileraikan satu persatu disalut serta dipasang balik.Ini menyebabkan ianya tidak praktikal dari segi kos untuk melindungi kesemua peralatan.

Amerika serta Negara barat yang lain sedang mengkaji dan membangunkannya sebagai satu senjata.Malaysia harus mengambil kesempatan ini untuk meneroka serta memajukan lagi teknologi persenjataan kita.Usahlah terlalu bergantung kepada Senjata kuasa barat yang lain,kerana ianya hanya menguntungkan mereka saja sedangkan di Malaysia,terdapat ramai yang berkemampuan.

1 comment:

post menarik dari saya

Related Posts with Thumbnails