Mereka yang ku hargai

Friday, September 17, 2010

Nuffnang-Ku ada Idea untuk tingkatkan NANG blogger Melayu.....

Secangkir Tinta Seluas Pandangan Berbicara.....





Salam semua.Ilmuwan Internet mendapat idea untuk diajukan kepada Nuffnang berkenaan menaikkan Nang Blogger Melayu.Tahukah para blogger semua,Nuffnang juga terdapat Di Singapura,Australia serta Philipines.Oleh kerana itu,Pengunaan Bahasa Inggeris Di Dalam Blogger menarik tumpuan Ahli Nuffnang dari Negara terbabit untuk membaca serta mengundi.


Dicadangkan Nuffnang membuka cawangannya di Indonesia.Ini kerana terdapat berjuta-juta pengguna Internet di Indonesia,serta faktor bahasa Melayu yang digunakan hampir sama dengan Bahasa Melayu Malaysia.Ini memungkinkan Trafik serta Bilangan Nang yang lebih besar dari Indonesia.


Sebagai contoh peristiwa Rakyat Indonesia membakar bendera Malaysia di depan kedutaan Malaysia di Indonesia,turut mendapat perhatian para blogger disana.Malah,mereka juga turut mencari maklumat serta maklumbalas rakyat Malaysia menerusi Blogger Malaysia.


Disamping para blogger Melayu mendapat Faedah,Nuffnag turut mendapat faedah menerusi Pengiklanan yang semakin bertambah.Seperti yang dimaklumkan,Pengguna Internet di Indonesia jauh leboh besar dari Malaysia.Ini memungkinkan Pengiklanan yang akan menjana lebih banyak wang.



Encik Nuffnang,Kiranya ideaku ini boleh dilaksanakan?,,,,,




Ku mengharapkan Komen yang positif dari Rakan Blogger semua.Terima Kasih tidak terhingga kerana sudi membaca penulisanku ini....

9 comments:

  1. quite interesting...itu yang positif...yang negatifnya ada tak..(takut jadi medan pergaduhan etc.).kiranya boleh diseimbangkan..than its okay gitu..

    ReplyDelete
  2. cadangan yang baik tu..
    diharapkan pihak nuffnang dapatlah memikirkan samaada memperluaskan pengiklanan mereka di Indonesia atau tidak. :)

    Idea yang bernas!!

    ReplyDelete
  3. mungkin pasaran indon terlalu besar untuk syarikat kecil seperti nuffnang yg baru lagi..apa2 kena tanya boss nuff dulu ar hehe

    ReplyDelete
  4. cadangan di tutup... erkkk, cadangan yg bernas cm beras bernas tu... :P

    ReplyDelete
  5. Salam...

    Terima kasih atas kunjungan anda.

    ReplyDelete
  6. GOOD suggestion BRO...sh@ring is s3xy_____________

    ReplyDelete
  7. sop selalu juga lepak blog indonesia.. dorang juga banyak syarikat pengiklanan juga tetapi lebih seperti Adsense..
    tp jika bersaing dengan blogger indon, dorang lagi hebat.. boleh rujuk kepada top blogger, kebanyakkan ranking dorang yg atas berbanding kita..
    PR blog sana rata2 PR4 ke atas :)

    ReplyDelete
  8. inilah yang bagusnya,semangat bersaing itulah yang harus diterapkan bukan,jika kita sentiasa berada dirating yg sama,macamana nak maju bukan,ada saingan,barulah dapat memajukan diri

    ReplyDelete

post menarik dari saya

Related Posts with Thumbnails