Mereka yang ku hargai

Monday, February 28, 2011

Quran Untuk Dimakan?

Secangkir Tinta Seluas Tinta Menulis.....


Quran Untuk Dimakan?

Salam semua.Terkejutkah anda mengenai Tajuk Ini.Memang benar wujudnya Quran untuk Dimakan.Di Arab Saudi,telah munculnya Satu trend untuk mencetak Ayat Al-Quran pada kek.Quran Kek ini mendapat sambutan dari pada Para Ibu Bapa dan sekolah Tahfiz sebagai Hadiah dan Semangat kerana berjaya menghafaz Al-Quran.

Bagi Pihak Ibu Bapa ini,cetakan Ayat Al-Quran ini lebih islamik dan bermakna daripada gambar kartun dan objek Alam yang biasa terdapat pada kek.Dari sini,Trend ini semakin merebak dan Bertambah teruk apabila Quran Kek ini mula mendapat sambutan pada majlis Perkahwinan,Kesyukuran dan Pelbagai Lagi.

Kerana Ini,Syeik Abdul Aziz Alu Syeikh,Mufti Besar Arab Saudi mengeluarkan Fatwa melarang ayat Al-Quran dicetk dan digunakan pada Kek.Perbuatan itu seperti mempersendakan dan Menghina Al-Quran.

Kata Mufti ini,

Menghormati Al-Quran ialah dengan Membacanya,Menghafalnya,Mendengarkan Bacaannya dan Melaksanakan Ajaran Yang disampaikan dari Ayat Al-Quran,Bukan memakannya.

Salah satu Quran Kek
Pinjam Gambar Google


P/S Sumber Rujukan daripada Majalah Al-Islam Keluaran Mac 2011.Dapatkan segera dipasaran.Padat dengan Informasi mengenai Islam

3 comments:

  1. masyaallah. mcm2 masaalah dunia. mari kita mohon ampun. sesungguhnya dia maha pengampun. amin.

    ReplyDelete
  2. bleh ker wat kek bentuk quran?

    ReplyDelete

post menarik dari saya

Related Posts with Thumbnails