Mereka yang ku hargai

Monday, December 13, 2010

Rupa Wang Akhir Zaman

Secangkir Tinta Seluas Pandangan....

Salam semua,apa khabar.Bagaimanakah Rupa Wang Di  Akhir Zaman Nanti...Dibawah saya selitkan Gambar,sekadar Pandangan..



Inilah rupanya Wang Akhir Zaman nanti 

Kenapa Pula Emas Menjadi Pilihan saya.Jawapannya Mudah,sejak Beribu tahun lagi,Emas menjadi Komoditi Berharga.Sejak sebelum terciptanya Wang Kertas yang kita gunakan,Emas telah menjadi sesuatu yang bernilai untuk dimiliki.Kerana itu,di Akhir Zaman,kemungkinan Inilah rupa Matawang kita.


Saya pernah membaca salah satu tanda kiamat,antaranya Dan apabila seseorang itu ingin memberikan zakat atau menyedekahkan Hartanya,(Emas) tiada siapun yang mahukannya.Jadi berkemungkinan Emas adalah Matawang Di Zaman itu.


Wang Kertas berganti rupanya,namun nilainya tetap sama saja,sedangkan emas Harganya sentiasa Naik.Ini kerana Wang kertas dicetak serta dibuat oleh manusia,malah kita yang memberinya nilai,katakan rm 5,ia hanya wang kertas saja,sekiranya kita meletakan nilai rm5 tu kepada Rm1,jadilah Rm 5 itu Rm 1.berbanding Emas,siapa yang tahu mencipta Emas,tiada siapa pun yang tahu bukan.Jadi Emas tidak boleh dicipta.


Kedua Wang kertas boleh dimusnahkan,malah sekiranya wang kertas anda koyak atau rosak dengan teruknya,adakah Bank atau sesiapa inginnya?Jawapannya tidak.Emas pula tidak boleh dimusnahkan,walaupun bersalut tahi,lumpur,kemek,calar atau rosak dengan teruknya,ia masih bernilai kerana boleh digilap serta diubah semula.

6 comments:

  1. Kumpullah emas, n jgn lupa kuar'n zakat emas yer...

    ReplyDelete
  2. wang kertas adalah mengikut konsep fiat money iaitu bersandar hanya pada kekuatan ekonomi dan politik Amerika.

    ReplyDelete
  3. pay pal pun dah jadi antara yang ter popular sekarang nih

    ReplyDelete
  4. yep, emas komoditi yg paling stabil.

    ReplyDelete
  5. ia benar,emas komoditi paling stabil,Malah anda perlu ingat,dalam masa 10tahun,cina akan mengantikan Amerika sebagai kuasa Dunia.Ini bermakna,Dollar Amerika akan menurun.Salah satu faktor yg menaikkan harga emas ialah penurunan Dollar

    ReplyDelete
  6. Yap, betul2 tuan rumah. Aku sendiri pernah dgr akan hal nih. Kita semua perlu bersedia...
    Menara Jam terbesar Dunia kini di Mekah

    ReplyDelete

post menarik dari saya

Related Posts with Thumbnails